Skydda din Android
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För bästa hållbarhet är det alltid bra att skydda sin produkt så gott det går, så här kommer några snabba tips på hur du bäst skyddar din Androidmobil.
Mobilstrumpa i all ära, men jag personligen slår ett slag för ett ordentligt neoprenetui alternativt något i skinn. Det är både tåligare och smidigare, så det är helt klart värt att lägga några extra kronor på.
Ett skärmskydd är också väldigt bra att ha ifall man har en Androidmobil, detta håller skärmen ren från både smuts och repor mycket effektivt. Två populära skydd är Zagg's Invisible Shield och Copter's displayskydd.
Är skärmarna känsliga för repor på HTC-telefonerna?
Ja, det tror jag med största sannolikhet. Kan dock inte uttala mig till 100%. Har själv zaggs shield till min legend.
Okej. Tack för svaret!
Varsågod.
Tänkte skriva vidare på artikeln, den känns inte klar. Saknar du något?
Kanske berätta om vilka olika typer av skydd det finns? Jag antar att det finns ganska många.
Jag ska kika vidare i ämnet absolut :)

Tror inte dom är så fruktansvärt repkänsliga, det är ju dock plast och inte glas (tror jag) som på iPhonen så givetvis är dom känsligare…
Samtidigt kan ju plats "flexa" medans glas gärna spricker…
Det är väl en smaksak om vad man tycker är bäst/sämt…
En skärm som lättare får smårepor men som med största sannorlikhet inte spricker vid en resa ner i något hårt golv.
Eller en skärm som står emot smårepor bättre men som har en större risk att spricka vid kontakt i hög hastighet med hårda ytor.
My two cents
Värd för Android
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Som tur är finns det bra skydd för iPhone. 
Jag har en Legend som jag använder i jobbet utan skärmskydd. Eftersom jag jobbar som snickare har den fått utstå ganska mycket och än så länge har jag inte fått en enda repa på skärmen. Jag skulle säga att den är väldigt tålig.
Tom
Finns det något skydd att köpa på Clas olsson, Teknikmagasinet elelr Kjell o CO?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det kan man säkert göra. Vet inte så mycket om dessa affärer då jag bor på Åland men det borde du kunna göra.
Ok, ska göra en koll i morgon
Måste säga, att min lilla Huawei verkar rätt så reptålig. inte en skråma på den…