Huawei Ideos X5
Detta är min recension av Huawei X5.
Huawei kommer från Kina och har ökat i antal mot andra androidlurar. Det är en biliigare telefon än tex HTC och det gör att follk som vill ha en androidlur men ändå inte vill lägga så mycket pengar så är detta som dom köper. Och Blade förstås.
Nu har jag haft den i några månader och jag gillar den skarpt. Men det finns lite saker som inte är så bra. Batteritiden (som vilken smartphone som helst) är låg och måste ladda varje dag i stort sett. Sen har vi Huaweis sätt att begränsa antalet skärmar. Det går bara att ha 5. Det går inte att ändra antalet, har letar hur länge som helst.
Men det mest positiva är att man slipper tex TouchWiz eller HTC Sence utan det är googles uppsättning som gäller på denna mobil. (Har fått det förklarat för mig av mannen).
Spec:
Upplösning 480x800px
Skärmstorlek 3,8"
Kapasitiv touchskärm
Processor 800Mhz
Inbyggt minne 2 Gb
RAM minne 354 MB

Ok X5 är den smartare än min 8150? Alltså mer avancerad?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Njae smartare är den inte men kanske inte lika god prestanda. Måste kolla upp detta först innan jag skrev med säkerhet.
Din är lite mindre än min och har en lite sämre kamera. Endast 3,15 mp och lite sämre processor men den är lika smart som min, det är ju en android. 
Ok, ja kameran tycker jag är rätt kass. Hade n gammal vanlig nokia 8150 förut och den kameran var faktiskt väldigt bra! fast telefonen var 5 år. Samma sak ming gamla vanliga Samsung, toppenkamera. För dokumentation, alltså. Om du kollar in min lilla hemsida, här
så är alla bilder tagna med den lilla skruttkameran i en gammal SamsungSGH-ZV40 otroligt. och så fina bilder kan jag itne få med Androiden. Finns inga ramar elelr pratbubblor att läga till heller!
Nä fina bilder får jag inte heller med min kamera.
lite synd….för om man kollar bilderna på min hemsida, så är kameran i den gamla inte mer än 1,2mp och bilderna är bra!
nokian jag hade var på 2 mp också bra kamera. den här är usel.
Japp jag håller med. Inget bra alls. Det är Huawei som inte kommit ifatt utvecklingen. Jag kommer från Nokia N8 med marknadens bästa kamera till denna. Jag var inte glad.
Kan ge ett exempel på en bild tagen med kameran jag har.
gör det….
ja utomhus så blir bilderna bra. men inomhus är de kassa…
Japp det håller jag med om.